dinsdag 31 maart 2015

Grote winst in Zuid-Holland

D66 Zuid-Holland heeft na het tellen van de stemmen een winst behaald van 2 zetels. Hierdoor groeit de fractie van 5 naar 7 zetels in de Provinciale Staten van Zuid-Holland. D66 is hiermee de grootste stijger qua zetelaantal in de Staten.

Duurzaam vooruit
Geertjan Wenneker is  tijdens de eerste fractievergadering  herkozen als fractievoorzitter. Hij  is trots op het behaalde resultaat. “Wij zijn verheugd met de prachtige uitslag en we bedanken de kiezer voor het vertrouwen. Twee zetels winst als beloning voor onze deelname aan het college de afgelopen periode is een bevestiging van de door D66 ingeslagen weg. Daarmee ook twee zetels winst voor meer banen, beter groen en duurzame groei. Voor D66 betekent een nieuwe periode een nieuwe ambitie om Zuid-Holland nog duurzamer te maken. De kiezer in Zuid-Holland heeft gestemd voor vooruitgang en het positieve verhaal dat is uitgedragen door al onze vrijwilligers.”