maandag 21 september 2015

D66 zet Duyngheest in de bloemen

Op vrijdag 4 september  hebben de raadsleden Bloemendaal en Schik van D66 als blijk van waardering – namens de fractie in de gemeenteraad – bloemen aangeboden aan de tuinbaas Anton Hooijmans en de hoveniers Werner Scheepers en zijn collega Gerard Rust van het 7,5 hectare grote landgoed Duyngheest.
Dat gebeurde onder het toeziend en goedkeurend oog van de eigenaresse van het landgoed mevrouw Carola Burgerhout. Dankzij de inspanningen van de “heren van de tuin” liggen de voetbalvelden er prachtig bij op het oude landgoed. SV Wassenaar, dat een deel van de eigen accommodatie in Kerkehout niet kan gebruiken omdat daar, met financieringssteun van de gemeente, een kunstgrasveld wordt aangelegd, kan nu toch de voetbaltrainingen blijven uitvoeren. Door de werkzaamheden van de aanleg van het kunstgrasveld moest naar een alternatief gezocht worden voor de wekelijkse trainingen. Mevr. Burgerhout:”Ik heb dat met alle plezier aangeboden aan de voetbalvereniging”.

Op 18 mei jl. heeft de raad van Wassenaar namelijk besloten tot het aanleggen van 3 kunstgrasvelden bij Blauw-Zwart en SV Wassenaar en het vervangen van de toplaag van één van de velden bij de Kieviten. Al met al een geweldige impuls voor het sportieve leven in Wassenaar en zo ook voor de sportmogelijkheden voor de jeugd in ons dorp. Mevr. Burgerhout werkt hier graag aan mee: “Het is geweldig leuk om te zien hoe de velden zo goed gebruikt worden om de jeugd te laten sporten”, zegt zei na het maken van de foto met de D1 en D2 spelertjes van SV Wassenaar. “Zo ziet u maar hoe mooi deze bestaande velden met een al langer leven achter de rug, vandaag de dag onze jeugd kunnen dienen. Ik werk hier graag aan mee.” Mevrouw Burgerhout benadrukt nog een keer hoe belangrijk het werk van het tuinonderhoud is. Dankzij die inspanning zijn het landgoed en de velden in zo’n prima staat. Dat is D66 helemaal met haar eens, vandaar de bloemattentie.

Bloemendaal: “Als fractie in de raad van Wassenaar zijn we blij dat we dit belangrijke speerpunt van de D66-inzet bij de coalitieonderhandelingen, de kunstgrasvelden, met brede steun van de raad hebben kunnen realiseren.”

voetbal op Duingheest
SV Wassenaar spelers D1 en D2, op de achterste rij vlnr raadslid Bloemendaal, mevr. Burgerhout, dhr Hooijmans, raadslid Schik

Dit artikel is verschenen in De Wassenaarse Krant van 16 september 2015