zaterdag 16 januari 2016

D66 Wassenaar ook bezorgd om verruimen bouwmogelijkheden duinen

Fatma Koser Kaya, D66 2e Kamerlid fietste vorige week donderdag in de stromende regen van Den Haag naar Wassenaar. Zij deed dit samen met de fractievoorzitter van D66 uit de Haagse gemeenteraad Robert van Asten en andere Haagse D66-ers. Bij hotel “Duinoord” werden zij opgewacht door Ritske Bloemendaal, D66 raadslid in de Wassenaarse raad. De politici maakten de fietstocht verder gezamenlijk naar de Wassenaarse Slag om duidelijk te maken dat zij niets zien in de nieuwe plannen de kuststrook niet langer te beschermen tegen verdere bebouwing.

‘Met deze fietstocht willen wij het belang benadrukken van het behouden van de prachtige duingebieden langs de Nederlandse kust”, aldus Bloemendaal. ‘We kunnen onze “prachtduinen” niet laten bederven door nieuwbouw van bijvoorbeeld hotels”.

Het kabinet paste de regels voor kustbebouwing onlangs aan. Ook natuurorganisaties zijn bezorgd. De komende periode buigt de Wassenaarse Raad zich over het toeristisch gebruik van het strand aan de Wassenaarse Slag. Dit gaat over lokale zaken als een goed bereikbaar, veilig en attractief familiestrand met goede horeca voorzieningen. De D66 fractie realiseert zich dat dit inspanningen vraagt van zowel de gemeente als van de betrokken ondernemers.

Foto:vlnr: Robert van Asten, Fatma Koser Kaya (midden) en Ritske Bloemendaal. met dank aan Anton Overklift, De Wassenaarse Krant