maandag 5 juni 2017

Lijsttrekker bekend, nu is het jouw kans: word kandidaat!

Nu onze lijsttrekker is verkozen, is het tijd om jezelf eens goed achter de oren te krabben: vind jij het van belang om namens D66 in de gemeenteraad te komen? heb je goede en duidelijke ideeen om van Wassenaar een nog mooier, beter en leuker dorp te maken? Lees dan even verder.

Op woensdag 21 maart 2018 worden de vierjaarlijkse gemeenteraadsverkiezingen gehouden.

D66 doet als zelfstandige partij mee aan die verkiezingen. Op dit moment bezet de partij 3 van de 21 raadszetels. Daarnaast maakt D66 deel uit van het college van Burgemeester en Wethouders. Aan het huidige aantal zetels ligt een relatief goed verkiezingsresultaat in 2014 ten grondslag (bijna 12% van de stemmen). Dat resultaat hopen wij in 2018 minimaal ook te halen. En daar hebben we jou bij nodig!

Van 15 juni tot 20 september kunnen kandidaten voor de lijst zich formeel aanmelden. We zijn op zoek naar D66-ers die in de gemeenteraad willen zitten, naar fractievertegenwoordigers en naar leden die lijstduwer willen worden en zorgen voor een brede, herkenbare Wassenaarse lijst.

Heb je een vraag over wat het inhoudt om op een verkies- of onverkiesbare plek op de lijst te staan, mail dan naar onze voorzitter Marion Gout via voorzitter@d66wassenaar.nl . Je kan ook op 10 juni in Gouda een laagdrempelige masterclass volgen. De sessie geeft een reëel beeld van het raadslidmaatschap en de werking van de raad. Ook vertellen ervaren raadsleden over hun ervaringen uit de praktijk.

Kort voor de openstelling van de kandidatenlijst ontvangen alle leden een aparte nieuwsbrief met gedetailleerde informatie.