zondag 31 januari 2021

Kandidaat-Kamerlid Marcel Beukeboom: “Klimaatcrisis vraagt om leiderschap”

Klimaatgezant en inwoner van Wassenaar Marcel Beukeboom, kandidaat-Tweede Kamerlid voor D66, was onlangs gastspreker tijdens een online-bijeenkomst van D66 Wassenaar, waarbij ook geïnteresseerde niet-leden aansloten. Met veel bevlogenheid deelde Marcel zijn ervaringen van de afgelopen jaren als Klimaatgezant van Nederland. Hij heeft de afgelopen jaren de lange termijn doelen vertaald naar korte termijn actie. De verbinding gemaakt tussen mondiale afspraken en lokale keuzes. De keuzes die we ook in Wassenaar moeten maken.

Geld verdienen met juiste klimaatkeuzes
We hebben de zorg voor de plek die we bewonen te lang laten versloffen. Veel keuzes worden gemaakt op basis van prijs en dat moet anders. Daar is moed voor nodig. Moed om echt te kiezen voor het klimaat, voor onze economie en voor onze toekomst. We gaan de klimaatcrisis zo stevig aanpakken dat we eraan gaan verdienen. Alleen met een nieuwe, groene economie zullen we floreren in een tijd van technologische innovatie. De coronacrisis kan hierin een keerpunt zijn. De klimaatcrisis is namelijk niet weg nu corona onze levens beheerst. We hebben nu de kans om te kiezen voor een duurzame toekomst ! Dit vraagt om vastberaden leiderschap. Marcel wil hieraan graag zijn steentje bijdragen.

Maak de keuze voor klimaat en lokaal
Marcels missie is de Tweede Kamer. Daar moeten belangrijke keuzes gemaakt worden. Versnellen op weg naar een groene en eerlijke toekomst. Naar een samenleving die in alle opzichten in balans is. Eén keuze is makkelijk: stem op 17 maart a.s. D66 en op Wassenaarder Marcel Beukeboom in het bijzonder. Marcel volgen op weg naar de Tweede Kamer www.twitter.com/mbeukeboom

Interesse in het positieve verhaal van D66, kijk op www.d66.nl of nog beter, word lid voor 1 euro per maand https://d66.nl/lid-worden-van-d66/