woensdag 10 maart 2021

D66 Wassenaar: Voordracht nieuwe wethouder

Op maandag 8 maart 2021 heeft de gemeenteraadsfractie van D66 Wassenaar de heer Ritske Bloemendaal – thans fractievoorzitter namens D66 – als kandidaat voorgedragen om de onlangs teruggetreden wethouder Lia de Ridder op te volgen.

De gemeenteraadsfractie van D66 Wassenaar heeft deze voordracht gedaan na een zorgvuldige procedure. Het belang van continuïteit van het Wassenaarse gemeentebestuur heeft hierbij zwaar gewogen.

Ritske Bloemendaal beschikt over uitgebreide ervaring in de Wassenaarse politiek en is door zijn kennis van de actuele politieke dossiers en de politiek-bestuurlijke verhoudingen direct inzetbaar. Ritske is al bijna 11 jaar actief bij D66 in Wassenaar; achtereenvolgens als commissielid, raadslid en – vanaf 2018 tot op heden – als fractievoorzitter.

Conform de benoemingsprocedure voor wethouders zal de Integriteitscommissie van de Raad op korte termijn een gesprek met Ritske Bloemendaal aangaan. Daarop volgt een besluit door de raad over zijn benoeming tot wethouder voor het resterende deel van deze raadsperiode.