Eva Kernkamp

email Eva op: Eva.Kernkamp@d66wassenaar.nl

Sinds 2010 ben ik fractievoorzitter en raadslid in de gemeenteraad van Wassenaar. Daarnaast werk ik bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken en ben moeder van drie kinderen (15, 12 en 7 jaar oud).

Zowel in de raadsperiode van 2010 – 2014 als de huidige raadsperiode sinds de verkiezingen, is D66 deel van het college van B&W. Momenteel heeft D66 een wethouder van Financiën en Economische Zaken. Een belangrijke portefeuille waar D66 de komende jaren sterk op in wil zetten. En in de huidige periode zijn we trots met 3 gekozen leden in de gemeenteraad!

D66 staat voor beredeneren vanuit de inhoud, standpunten uitwisselen, open staan voor andere meningen en vooral niet bang zijn voor de toekomst of veranderingen! Daar zetten we ons in de Raad ook voor in. We willen aandacht voor de financiële positie van Wassenaar – gezond financieel beleid met aandacht voor onderzoek naar reserves, OZB en andere lokale belastingen -, jeugd, sport, zorgdossier en ontwikkeling van aantal aandachtsgebieden in Wassenaar zoals het Havengebied.

De ontwikkeling van de Talentenschool in Wassenaar blijft onze aandacht hebben. Kinderen kunnen binnen schooltijd op cognitief, creatief, sociaal en sportief niveau worden gestimuleerd. Scholen kunnen beter aansluiten bij de ruime voorzieningen in Wassenaar voor kinderen zoals sportverenigingen, en bibliotheek.

Er zit voldoende kennis en ervaring in Wassenaar om bij de opzet van dossiers het veld zelf te betrekken. Zo zijn sportverenigingen prima in staat een toekomstvisie te ontwikkelen die aansluit bij het beleid van de Gemeente. Maar ook voor de ontwikkeling van het Havengebied is de mening van de lokale ondernemers van groot belang.

Kansen bieden aan jeugd en ondernemers is belangrijk voor D66. Maar net zo belangrijk is aandacht voor onze ouderen, zorg, mensen in hun waarde laten en elk individu zijn/haar eigen keuze te laten maken. Ik sta altijd open voor uw mening, dus laat u horen!

Fractievoorzitter, Raadslid met portefeuille Bestuur en Middelen

Meer van Eva Kernkamp